Υπάρχουν τέσσερα σημαντικά στοιχεία στη μουσικοθεραπεία τα οποία ξεκινούν με το γράμμα “I”της αγγλικής γλώσσας και τα οποία θεωρούνται απαραίτητα για την θετική εξέλιξη των συνεδριών.
Αυτά είναι:
Η φαντασία –Imagination
Η διαίσθηση-Intuition
Ο αυτοσχεδιασμός-Improvisation
Η νοημοσύνη- Intellect
Αναλυτικά:
Ιmagination (Φαντασίa)
Η φαντασία παρακινεί τους ασθενείς να εξωτερικεύουν απόψεις με μεγαλύτερο αυθορμητισμό και ελευθερία. Ο Ferrucci το 1990 δηλώνει ότι η φαντασία συμβάλλει στην θετική ψυχολογία και σε υπερπροσωπικές πηγές. Εφευρίσκοντας πιθανούς κόσμους, το μυαλό μαθαίνει να υπερβαίνει τα στερεότυπά του. Όταν χρησιμοποιούμε τη φαντασία μας, δεν είμαστε δεσμευμένοι σε καθήκοντα ούτε σταματάμε από εμπόδια – είμαστε ελεύθεροι να παίζουμε.
Intuition (Διαίσθηση )
Η διαισθήση επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ενεργούν και σκέφτονται. Επηρεάζει την ανθρώπινη δράση χωρίς οι ίδιοι να το παρατηρούν και ελέγχουν. Είναι αυτή που χαρακτηρίζει τις εμπειρίες και τις εσωτερικές απόψεις και έχει τη δύναμη να συνδέει τους ανθρώπους και ολόκληρο το σύμπαν. Ο Μπουκουβάλας (1997) αναφέρει ότι «Η διαίσθηση αντιπροσωπεύει έναν τρόπο άμεσης γνώσης που εισχωρεί στη συνειδητή επίγνωση χωρίς αυτή να κάνει συνειδητή την διαμεσολάβηση της λογικής και της ορθολογικής διαδικασίας» (σελ. 7). Κατά συνέπεια, για την Brescia, λειτουργεί ως αναπόσπαστο μέρος της κλινικής εργασίας, η οποία αναπτύσσεται με την πάροδο του χρόνου μαζί με την αυτογνωσία (2005). Στη μελέτη της, η Brescia κατέληξε στη σημασία της κατανόησης της διαίσθησης για τον μουσικοθεραπευτή και την επίδραση που αυτή έχει στη θεραπεία και στο σύνολό της.
Improvisation (Aυτοσχεδιασμός)
Ο αυτοσχεδιασμός με μεταφορικό τρόπο είναι μια «άγνωστη ποίηση» για τον Anthony Pay, με επίκεντρο τη «στιγμή» , αυθόρμητη και αυθεντική έκφραση. Στη συνέχεια, ο Nachmanovitch αναφέρει ότι ο αυτοσχεδιασμός είναι η καρδιά της θεραπείας που επιτρέπει την έκπληξη (Nachmanovitch 1990: 68).
Intellect (Νοημοσύνη)
Η νοημοσύνη λειτουργεί ως η κύρια δύναμη που εκλογικεύει τα διαισθητικά στοιχεία που εμφανίζονται στη θεραπεία και διαμορφώνει τη θεραπεία. Σύμφψναμε με τους Βunt & Hoskyn «Η νοημοσύνη συμπληρώνει και υποστηρίζει τις καλλιτεχνικές περιοχές που χαρακτηρίζονται στα άλλα τρία «I » (Bunt & Hoskyns, 2013).
“Music should be a part of every analysis”
C.G. Jung,