Πολλοί γονείς παιδιών στο φάσμα του αυτισμού παρατηρούν ότι υπάρχει μια κλίση των παιδιών τους να αρέσκονται από την αγγλική γλώσσα και να δείχνουν μια μεγαλύτερη προτίμηση ανταπόκρισης έναντι της ελληνικής. Υποστηρίζουν ότι πρέπει να αποφεύγονται τα αγγλικά, γιατί μπορεί να μπερδευτούν και να μην μάθουν καλά τη μητρική γλώσσα. Ωστόσο, αν αγαπούν τα αγγλικά, αυτό μπορεί να τα βοηθήσει να αναπτύξουν δεξιότητες, χωρίς να σημαίνει πως δεν θα μάθουν σωστά και τα ελληνικά.

Τα αγγλικά είναι μια διεθνής γλώσσα και ανοίγει νέες ευκαιρίες για μάθηση και επικοινωνία. Αγγλόφωνα τραγούδια σίγουρα θα ενισχύσουν αισθήματα ευχαρίστησης, ενώ παράλληλα θα βελτιώνεται η μνήμη και η προσοχή. Τα αγγλικά ανοίγουν νέους δρόμους για μάθηση, επικοινωνία και δημιουργία!

Ακόμη, η μουσική μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα μεταξύ των γλωσσών. Ενώ οι ανησυχίες για πιθανή σύγχυση είναι κατανοητές, τα παιδιά στο φάσμα, όταν δείχνουν ενδιαφέρον για τα αγγλικά, μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά οφέλη από την αλληλεπίδραση με αυτή τη γλώσσα, ειδικά μέσω τραγουδιών και μελωδιών. Η εκμάθηση μέσω μουσικής βελτιώνει την κατανόηση, την προσοχή και τη γλωσσική δεξιότητα, χωρίς να παρεμποδίζει την πρόοδο στη μητρική τους γλώσσα.

Ακόμη, η εμμονή ή η εστίαση σε συγκεκριμένες δραστηριότητες ή ενδιαφέροντα μπορεί να προσφέρει στα παιδιά στο φάσμα μια αίσθηση ασφάλειας και δομής. Εάν τα αγγλικά τους προσφέρουν αυτή την άνεση, είναι ωφέλιμο να τους επιτραπεί να συνεχίσουν.Τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού συχνά αναπτύσσουν ιδιαίτερα ισχυρά ενδιαφέροντα ή «ειδικές ενασχολήσεις». Όταν αυτά τα ενδιαφέροντα ενθαρρύνονται, το παιδί αισθάνεται ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση. Η χρήση των αγγλικών, εάν τα αγαπούν, είναι ένας τρόπος να τα στηρίξουμε στο πάθος τους.

Τέλος, η εξάσκηση αυτή, βοηθά στην ανάπτυξη γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Μπορεί να βελτιώσει την κατανόηση, την έκφραση και την αυτοπεποίθησή τους στην επικοινωνία, ειδικά εάν δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον για τα αγγλικά από τη μητρική τους γλώσσα.