Η ανάπτυξη της κοινωνικοποίησης μέσω αισθησιοκινητικών μουσικών παιχνιδιών αποτελεί έναν ευχάριστο τρόπο ο οποίος συμβάλλει τόσο στην προώθηση του ομαδικού πνευματός όσο και στην ανάπτυξη αισθησιοκινητικών δεξιοτήτων. Τα παρακάτω αποτελούν κάποια ομαδικά παιχνίδια με αυτοσχεδιαστικό χαρακτήρα τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα το επίπεδο των παιδιών.
- Το ντραμ του ωκεανού
Στόχος δραστηριότητας: Ανάπτυξη συγκέντρωσης και προσοχής σε συνδυασμό με κινητικές δεξιότητες.
Το παρακάτω παιχνίδι προτείνεται είτε στην αρχή των δραστηριοτήτων με σκοπό την σταδιακή προσοχή και συγκέντρωση των παιδιών είτε στο τέλος για χαλάρωση. Το ocean drum παράγει τους χαλαρωτικούς ήχους του ωκεανού μέσα απο μικρές μεταλλικές μπίλιες οι οποίες κινούνται στο σώμα του τυμπάνου για την δημιουργία των μοναδικών τόνων της θάλασσας. Τα παιδιά κάθονται σε έναν κύκλο και καλούνται να μεταφέρουν το ντραμ του ωκεανού απο το ένα χέρι στο άλλο. Σκοπός του παιχνιδιού είναι η προσεχτική μεταφορά του ντραμ και η ακινητοποίηση των μπιλιών. Το ιδιαίτερο σε αυτή την μουσική δραστηριότητα είναι η προσήλωση των παιδιών και διατήρηση της σιωπής καθ’ολη τη διάρκεια της μεταφοράς του ντραμ απο το ένα χέρι στο άλλο.
2. Ακούω και μιμούμαι
Στόχος δραστηριότητας: Ανάπτυξη συγκέντρωσης και εκτελεστικών λειτουργιών.
Τα παιδιά καλούνται να καθίσουν σε κύκλο και να κλείσουν τα μάτια. Ο καθοδηγητής παίζει ένα συγκεκριμένο ρυθμικό μοτίβο χτυπώντας παλαμάκια και τα παιδιά ένα προς ένα με κλειστά μάτια μιμούνται αυτό που άκουσαν. Η πρόκληση σε αυτό το μουσικό παιχνίδι είναι το κάθε παιδί να είναι συγκεντρωμένο με μάτια κλειστά ,για να ακούσει τον διπλανό του και να παίξει αμέσως μετά αυτό που άκουσε.
α. Τα παιδιά διατηρούν τα μάτια κλειστά, αλλά αυτή τη φορά το κάθε παιδί δημιουργεί το δικό του ρυθμικό σχήμα. Ο καθοδηγητής παρακολουθεί. Το κάθε παιδί παίζει αυτο που έπαιξε ο διπλανός του.
β. Τα παιδιά καλούνται να παίξουν το ένα μετα τον άλλο ένα πολύ γρήγορο παλαμάκι. Τα μάτια παραμένουν κλειστά και το κάθε παιδί περιμένει την σειρά του ακούγοντας προσεχτικά πότε θα παίξει ο διπλανός του.
3. Το τρενάκι των εκφράσεων
Στόχος της δραστηριότητας: Μίμηση κίνησης, έκφρασης και φωνής.
Το κάθε παιδί δημιουργεί το δικό του ρυθμικό, φωνητικό ή κινητικό σχήμα. Κάθε παιδί εκτελεί την συνοχή των σχημάτων με την σειρά που άκουσε και στο τέλος δημιουργεί το δικό του σχήμα. Το επόμενο παιδί επαναλαμβάνει απο την αρχή τι έκανε το κάθε παιδί.
4. Το κουδουνάκι
Στόχος της δραστηριότητας: H βελτίωση ακουστικών δεξιοτήτων και προσαρμογής.
Τα παιδιά καλούνται να καθίσουν σε έναν κύκλο με κλειστά μάτια και με τα χέρια πίσω στην πλάτη. Ο καθοδηγητής αφήνει στην παλάμη ενός παιδιού ένα κουδουνάκι. Το παιδί που θα έχει το κουδουνάκι το χτυπά μια φορά και τα υπόλοιπα παιδιά μαντεύουν ποιο παιδι προκάλεσε τον ήχο και κατα συνέπεια πού βρίσκεται το κουδουνάκι. Αντι για κουδουνάκι μπορεί να δωθεί ένα τριγωνάκι ή καμπανάκι.
5. Το χρυσό αυγό
Στόχς της δραστηριότητας: Η ενθάρρυνση για τραγούδι, έκφρασης και συνεργασίας.
Tα egg shakers κατασκευάζονται από ξύλο ή πλαστικό. Ο ήχος τους είναι πραγματικά όμορφος και δελεαστικός. Είναι εύκολο να τα κρατήσεις και να παράγεις μουσική αφού κρατιούνται στην παλάμη του χεριού μεταξύ των άκρων των δαχτύλων και του αντίχειρα.
Παροτρύνετε τα παιδιά να καθίσουν σε ένα κύκλο με ανοιχτές παλάμες. Ο καθοδηγητής έχει μπροστά του μια τσάντα απο egg shakers όσα και ο αριθμός των παιδιών. Διαλέξτε ένα αγαπημένο τραγούδι και ξεκινήστε να τραγουδάτε! Ο καθοδηγητής δίνει στο παιδί που έχει δίπλα του κάθε φορά από ένα καινούριο egg shaker. Το παιδί που είναι δίπλα στο καθοδηγητή δίνει το αυγό στο διπλανό του και ούτω καθεξής, έτσι ώστε κάθε παιδί να καταλήξει με ένα αυγό στα χέρια. Ένα απο τα αυγά που θα δοθεί είναι χρυσό. Σκοπός του παιχνιδιού είναι αυτός που θα καταλήξει με το χρυσό αυγό στο τέλος του τραγουδιού να δημιουργήσει ένα ρυθμικό σχήμα και τα υπόλοιπα παιδιά να το επαναλάβουν.